Župa sv. Pavla apostola Zagreb-Retkovec

Hodočašće ministranata u Rim

Petak, 6. 7. 2012.

Naše dugo iščekivano putovanje konačno je stiglo na red. U ponedjeljak, 02. srpnja krenuli smo nas dvadeset i dvoje autobusom prema Italiji, Rimu. Naši vozači spremno su odradili desetak sati vožnje, dok smo mi molili, pjevali. a onda malo kartali i gledali film.

Ujutro oko 9 sati stigli smo u Rim. Možda dijelom nenaspavani, krenuli smo u razgledavanje "Vječnoga grada". Prva naša postaja bila je bazilika svetoga Pavla (ipak smo mi iz župe sv. Pavla!). Prostranom bazilikom vodio nas je i tumačio naš kapelan, trudeći se što više približiti sadržaj onoga gdje se nalazimo. Bila je to prva od četiri papinske bazilike, koje smo posjetili. U kapeli sv. Stjepana smo slavili misu za nađu župnu zajednicu. Nakon toga, stigli smo do mjesta "Tre fontane", tri izvora, gdje je Pavlova odrubljena glava tri puta odskočila i gdje su, prema legendi, nastala tri izvora. Nakon toga bilo je vrijeme za odmor. Ubrzo smo nastavili prema katakombama sv. Kalista. Tu nam je fra don Mate ispričao detaljno sve što nas je zanimalo o tim podzemnim grobnicama. Bilo je to zanimljivo iskustvo. Nakon toga opsežnog dana, bili smo počašćeni time što nam se naš Sveti Otac Benedikt 16.obratio u Castel Gandolfu kamo je upravo bio doputovao na odmor, iako to nije bilo planirano.

Papa se obratio na talijanskom, ali i sam pojavak je bio velika nagrada za nas. Iscrpljeni smo krenuli prema našem prenoćištu, gdje su nas na večeru primile sestre Služavke Maloga Isusa kod kojih smo i odsjeli. Narednog jutra nakon dobrog sna, zaputili smo se prema Vatikanu i bazilici sv. Petra. Tamo smo posjetili i pomolili se na grobu blaženog pape Ivana Pavla II. Također jedna nevjerojatna građevina, za divljenje. Popeli smo se i na kupolu, gdje smo se zajedno slikali i imali vjerojatno najbolji pogled na Vatikanski grad,ali i na Rim. Nastavili smo dalje prema Panteonu, građevini povijesnoga, ali i vjerskog značenja. Također smo se slikali. Obišli smo Piazzu Navona, crkvu Santa Maria spora Minerva, te baziliku sv Ignacija. Na red je stigla i Fontana di Trevi, najveća fontana Rima, gdje smo za sreću, ubacili kovanice   Zaustavili smo se i kod "Španjolskih stuba". Nakon toga opet iznenađenje jer je uzoriti kardinal Josip Bozanić s nama i za nas slavio misu u hrv. crkvi sv. Jeronima, a mi smo čitali, pjevali, ministrirali te smo se slikali i s njime. Bila je to velika nagrada (prvo papa, pa kardinal). Zatim ponovno, večera kod sestara na kojoj smo, kao mali znak pažnje i za zahvalu, našem kapelanu uručili dar. Stigao je i treći dan. Pozdravili smo se sa sestrama, i krenuli prema Lateranu, no prvo smo se pomolili pred relikvijama Kristove muke u bazilici Svetoga Križa Jeruzalemskoga a onda krenuli k bazilici sv. Ivana Lateranskog.

Ta je bazilika posvećena sv. Ivanu apostolu i Ivanu Krstitelju, Nakon mise koju smo tamo slavili, posjetili smo i krstionici Slijedio je i ručak. Siti smo krenuli prema Koloseumu, najvećoj građevini staroga Rima, gdje smo također napravili nekoliko fotografija. Posjetili smo i crkvu sv. Petra u okovima, Forum Romanum, Kapitolij, crkvu sv. Marije na Aracoeli, te Crkvu Santa Marija in Cosmedini koja u kripti čuva i najmanju crkvicu na svijetu. Na rasporedu je bio i posjet četvrte bazilike (papinske), bazilike Svete Marije Velike. Najmanja bazilika, ali svejedno veća od naše katedrale. Popeli smo se i do crkve sv. Sabine ispred koje je predivan park odakle su carevi imali pogled na Rim. Veličanstven prizor. Nakon večere, slijedio je dugi povratak nazad. Koliko god smo bili umorni, vrijedilo je. Svaki detalj dugo ćemo pamtiti. Zahvaljujemo kapelanu Tomislavu koji je organizirao ovo putovanje i neumorno bio vodič, te tati Nenadu, također kao pratiocu.

Župne obavijesti

• nedjelja u 8:30 sati

Uredovno vrijeme

Radni dani: 17 - 19 sati

Subota, nedjelja i blagdani: samo za neredovite potrebe (bolesničko pomazanje i ispovijed)

Dokumenti

Dokumenti za krštenje

Dokumenti za vjenčanje

Kontakt

Župa sv. Pavla apostola
Aleja Grabova 3
HR - 10040 Zagreb (Retkovec)