Župa sv. Pavla apostola Zagreb-Retkovec

Hodočašće mladih u Rim

Ponedjeljak, 5. 4. 2010.

Na Uskrsni ponedjeljak, 5. travnja 2010. godine, mladi iz župe sv. Pavla apostola u Retkovcu uputili su se na dugo očekivano hodočašće u Rim. U 18 sati okupili smo se ispred naše župne crkve uz pratnju obitelji i prijatelja. U sjetnom raspoloženju, pošto je bio tmuran i kišovit dan, očekivali smo trenutak kada ćemo svoju prtljagu spremiti u prtljažnik autobusa i krenuti na dug put prema Vječnom gradu u susjednoj nam Italiji.

Krenuli smo oko 19 sati ostavljajući naše ljubljene obitelji. Putovali smo cijelu noć, a naša prva točka hodočašća u rano jutro, bio je prekrasan grad Asiz smješten u središnjoj Italiji u pokrajini Umbriji. Grad koji odiše neizrecivom povijesnom ljepotom i mirom. Podijeljen je na Stari i Novi Asiz.

Prvo smo posjetili Novi dio Asiza gdje smo se zadržali veoma kratko. Naime, ondje nam je cilj bila franjevačka bazilika sv. Marije Anđeoske ili Porcijunkula unutar koje se nalazi mala crkvica iz Franjina doba. Pape Pio V. i Pio X. podižu tu baziliku na čast papinske bazilike nazivajući je "Majka i Glava Svih crkava Franjevačkog reda". Sv. Franjo je izmolio porcijunkulski oprost 1216. godine, što je prošireno na sve crkve Franjevačkog reda. Na dan sv. Marije Anđeoske ili Porcijunkule (2. kolovoza), može se dobiti potpuni oprost od vremenitih kazni ako dođemo u jednu od franjevačkih crkava, izmolimo: Vjerovanje, Oče naš, ispovijedimo se, pričestimo i molimo na nakanu Svetog Oca.

Nakon razgledavanja bazilike te prisustvovanja na misi na talijanskom, naših jutarnjih molitava i posveta brojnim svecima i mučenicima, uputili smo se prema Starom Asizu. Njegovo prelijepo povijesno izdanje smješteno na brdu s kojeg puca rajski pogled na krajolik Novog Asiza. Ondje nam je prvo odredište bila bazilika sv. Klare.

Među nama i oko nas se osjećao duboki mir. Vjerojatno zato što je Asiz rodno i grobno mjesto jednog od najvećih svetaca. Blago sunce nas je, još umorne, mazilo svojim toplim zrakama, pa smo pod njegovim utjecajem i utjecajem mira mogli steći osjećaj kao da ondje Nebo dodiruje zemlju.

U bazilici sv. Klare nije dopušteno fotografiranje ni razgovaranje. Ondje mora vladati potpuna tišina kao i u ostalim franjevačkim bazilikama. Nakon ulaska u tu baziliku, građenu u gotičkom stilu, imali smo priliku potajice promatrati klauzurne klarise što je nekima predstavljalo osobito zadovoljstvo. U bazilici vlada blaga tama jer se sva svjetlost usmjerava na oltar uz pomoć rozeta- dekoracija u obliku ružinog cvijeta kroz čije "latice" prolazi svjetlost ka olataru. To odaje poseban dojam zbog kojeg mnogi požele više ne izlaziti jer su ondje pronašli svoj mir u kojem je lakše upoznati Svemogućeg Oca.

Nakon toga posjetili smo kriptu i muzej sv. Klare koji se nalaze ispod bazilike. Važno je napomenuti da se kripte svetaca nalaze ispod oltara, kao što smo imali prilike vidjeti i u brojnim bazilikama tokom našega hodočašća. Što se tiče crkvene povijesti i povijesti arhitekture, još smo mnogo zanimljivosti saznali od našega bogoslova Vladimira te našega kapelana, vlč. Tomislava Kralja, ali kada bi sve to prenijeli na papir napisali bi i malu knjigu...

Stoga idemo dalje s našim sljedećim odredištem hodočašća, a to je bazilika svetog Franje Asiškog. Izvorna je to crkva katoličkog reda male braće, pa stoga i jedno od najvažnijih kršćanskih hodočasničkih mjesta u Italiji. Bazilika se sastoji od dvije crkve, poznate kao Gornja i Donja crkva i kripte u kojima se nalaze ostaci sveca. Unutrašnjost Gornje crkve uređena je u gotičkom stilu. I Gornja i Donja crkva ukrašene su freskama brojnih srednjovjekovnih slikara. U sklopu bazilike nalazi se franjevački samostan Sacro Conveno.

Nakon odmora iskorištenog između ostalog i za kupnju suvenira, uputili smo se prema crkvi sv. Damjana do koje smo došli spuštajući se niz strmi puteljak i kameno stubište. Vrijedilo je razgledati tu staru crkvicu i franjevački samostan klarisa koji nažalost više nije u funkciji, ali smo zato mi imali priliku ući u nj i proučiti njegov sadržaj te osjetiti njegov duh u kojem je davno sv. Klara činila pokoru i molitvu za spas duša. Nakon zaista rajskog Asiza, uputili smo se prema cilju našeg hodočašća, Vječnom gradu Rimu, središtu Katoličke crkve.

Prvo odredište u Rimu bila je bazilika sv. Pavla izvan zidina. Druga bazilika po veličini nakon bazilike sv. Petra u Vatikanu i jedna od četiri bazilike u vlasništvu Svete Stolice. Pogled na tu velebnu građevinu u svakome izazove osjećaj divljenja. U njoj smo imali sv. Misu koju je predvodio vlč. Tomislav Kralj na hrvatskom jeziku za nas, mlade hodočasnike naše župe.

Slijedi razgledavanje Tre Fontane gdje je sv. Pavao pogubljen. Nakon cjelodnevnog hoda nije se mogao osjećati umor, jer za mjesta koja smo posjetili vrijedi malo trpjeti i tako pravo častiti Boga.

Odsjeli smo u duhovnom centru Ivana XXIII. u Frascatiju na jednom od brežuljaka koji okružuju grad Rim. Nakon doručka sljedećeg jutra, puni radosti uputili smo se prema Vatikanu gdje smo prisustvovali audijenciji sa Svetim Ocem. Dobili smo izvrsna mjesta zbog čega smo iznimno počašćeni. Sveti Otac nas je pozdravio na hrvatskom jeziku i uputio blagoslov Uskrsloga našoj zemlji. Bili smo veoma uzbuđeni i nismo mogli vjerovati da se ondje nalazimo. Hvala dragome Bogu na svim neizmjernim darovima kojima nas je obasipao tokom našega hodočašća!

Nakon audijencije uputili smo se do Anđeoske tvrđave, zatim smo prelaskom Anđeoskog mosta, ispod kojeg teče rijeka Tiber, stigli u stari dio grada Rima gdje nalazimo različite oblike umjetnosti i arhitekture. Posjetili smo crkvu sv. Marije iznad Minerve, crkvu sv. Ignacija i mnoge isusovačke crkve koje su nas osobito zadivile.

Nakon odmora krenuli smo put bazilike sv. Jeronima koja je papinski hrvatski zavod. Ondje smo prisustvovali sv. Misi sa brojnim hodočasnicima iz Hrvatske te smo imali čast predvoditi misu pjevanjem.

Nakon drugog dana našega hodočašća vratili smo se u centar gdje smo uz naše bogoslove, sestru Emanuelu, vjeroučiteljicu Mariju, vozače i kapelana Tomislava imali ugodnu večeru.

Sljedećeg jutra ponovno smo morali ustati rano radi dolaska u Vatikan i u Vatikanske muzeje. Vrijedilo je dugo čekati u redu za ulazak na kupolu sv.Petra i prijeći 550 stepenica, jer nakon dolaska na kupolu svakome zastane dah od ljepote koja se vidi s nje. Naime, s kupole se vidi Vatikan i čitav grad Rim. Nakon silaska posjetili smo najveću i najznačajniju baziliku u Rimu, koja se nalazi u Vatikanu, prijestolnicu Svetoga Oca, Petrova nasljednika, baziliku sv. Petra.

Bazilika očarava svojim velebnim izdanjem i raskoši koju nudi svakom posjetiocu. Krenuli smo ispod bazilike gdje se nalaze grobovi Petrovih nasljednika, pa i samog Petra. Velika je to čast koju nam je Bog dao da stojimo kraj njihovih grobova te im upućujemo svoje molitve i utječemo se na njihov zagovor.

Posebna čast bila je stajati kraj groba pape Ivana Pavla II.

Nakon uživanja Božjih darova, uputili smo se podzemnom željeznicom prema trgu sv. Ivana na Lateranu. Ondje smo posjetili baziliku sv. Ivana na Lateranu. Trebali smo posjetiti i Svete stube kojima je prije 2000 godina Isus Krist hodio na sud Pilatu, ali i to mjesto je na našu veliku žalost bilo zatvoreno zbog čega je pala i pokoja suza.

Podzemnom željeznicom smo se uvečer vratili u središte grada.

Razgledavši čuvenu Fontanu di Trevi krenuli smo i u grkokatoličku crkvu koja se nalazi na istom trgu. Slobodno vrijeme iskoristili smo za laganu večernju šetnju nakon koje smo krenuli put Španjolskog trga (Piazza di Spagna), s kojeg smo se velebnim stubištem uspeli do još jedne nevjerojatno lijepe isusovačke bazilike nakon čijeg razgledavanja smo se vratili u naš centar.

Predzadnji dan je protekao brže negoli prethodni dani. Ujutro smo posjetili katakombe sv. Priscile. Tamo smo imali sv. misu, nakon koje smo se mi mladi neobično raspjevali. Vratili smo se u Rim gdje smo posjetili baziliku sv. Petra u okovima, baziliku sv. Marije Velike, zatim smo krenuli prema Koloseju u koji nažalost nismo mogli ući. Rado bismo vidjeli i to mjesto jer su ondje mnogi mučenici prolili svoju krv iz ljubavi prema Kristu.

Uslijedilo je razgledavanje carskih rimskih foruma, te crkve Sancta Maria in Aracoeli.

Posljednjeg dana našeg hodočašća rano ujutro imali smo sv. misu u duhovnom centru. Nakon sv. mise i doručka krenuli smo put Zagreba. Na putu smo se zaustavili u gradiću Orvietu na jugu pokrajine Umbrije, radi razgledavanja najznačajnijeg dragulja tog mjesta, katedrale u kojoj se dogodilo veliko euharistijsko čudo kada se hostija pretvorila u komadić mesa čiji se tragovi krvi čuvaju i danas na tjelesniku koji je izložen u jednoj kapelici unutar impresivne gotičko-romaničke katedrale. Nakon dulje molitve i posvete Presvetom srcu Isusovu, Marijinu, svecima i mučenicima, krenuli smo prema lijepoj našoj.

Vjerujem da je ovo hodočašće, kako smo i molili, ostavilo duhovni suvenir u svakome od nas i da ovo hodočašće nećemo nikada zaboraviti. Naučilo nas je mnogočemu.

U ime svih mladih hodočasnika zahvaljujem se našem Svemogućem Ocu koji nam je poslao ovako dobrog i uzoritog svećenika, vlč. Tomislava Kralja koji nas je vodio na ovo hodočašće.

Zahvala njemu za sva dobra djela koja je za nas mlade učinio, zahvala bogoslovu Vladimiru Kerečeni koji nas je također naučio mnogočemu, zahvala bogoslavu Ivanu Vršćaku što nas je svojim smislom za humor uveseljavao tijekom hodočašća, zahvala bogoslavu Martinu Krizmaniću koji je dijelio korisne savjete, zahvala s. Emanueli i vjeroučiteljici Mariji koje su bile strpljive, molile za nas i ondje nam bile majke koje su nas brižljivo čuvale.

Neka dragi Bog da, da se ovakvo što ponovi, a do tada neka na nama svima počiva Božji blagoslov.

Župne obavijesti

• nedjelja u 8:30 sati

Uredovno vrijeme

Radni dani: 17 - 19 sati

Subota, nedjelja i blagdani: samo za neredovite potrebe (bolesničko pomazanje i ispovijed)

Dokumenti

Dokumenti za krštenje

Dokumenti za vjenčanje

Kontakt

Župa sv. Pavla apostola
Aleja Grabova 3
HR - 10040 Zagreb (Retkovec)